Ready set glow!


 Här är min snabba minimala smink look! För de dagar jag vill se glowy och fräsch ut men jag har inte mer än 15 minuter på mig att sminka mej. Denna look är 100% cruelty free! Alltså inte ett dugg produkter som är testad på djur som är ju viktigt- förstås.
Produktlista: Rose facial oil- Frantsila, Glow Refresh hydrating mist Lumene, Naked skin concealer Urban Decay (medium neutral), Micro brow pencil Nyx (Espresso), Tinted brow mascara Nyx (brunette), Blush palette E.l.f., Highlighter Viva La diva (denna har vegan märke WOHOO), Better than sex mascara Too Faced, Extreme lasting eye pencil waterproof Essence (06 silky nude), Essence shine lipgloss, Mineral infused face primer E.l.f.


Börjar alltid med att först tvätta ansiktet för att se till att hyn är ren. Sedan har sätter jag något som återfuktar hyn, på senaste tiden har jag använt mig av rosen olja. Jag låter oljan sugas in i hyn och undertiden gör jag mina ögonbryn. 
Efter ögonbrynen är färdiga sätter jag lite concealer på ögonlocket. På det här sättet rättar jag till ögonbrynens form så de blir "skarpare". Dessutom ger detta en bra bas för kommande ögonskugga.

När jag har bråttom och ska snabbt få mig färdig så brukar jag använd mig av bronser för att ge djup i ögonen. Idag använder jag mig av en färg från e.l.f. blush palette. Jag börjar med att med en lätt hand sprida färgen över hela ögonlocket med en fluffig "blending" pensel. Sedan tar jag en mindre pensel som är mer kompakt och pressar lätt färgen vid vecket. Till sist tar jag och använder mitt ringfinger för att ta av den ljusare färgen från highliter duon av Viva La Diva. 
För att ge ögonen mer djup så använder jag samma färg från E.l.f. paletten under ögonen. Och sedan för att få en mer vaken blick och större ögon har jag använt vattentäta pennan från Essence. 
Tips om du vill ha en mer vaken blick använd en ljus penna under ögonen precis vid roten av fransarna. 

Sedan sätter jag primer på de ställen där jag ska applicera concealer för att släta ut ojämna hyn. Efter det sätter jag concealer under ögonen, på näsan, hakan och i mitten av pannan. Sedan sätter jag highlighter på kindbenen, pannan, näsan och lite på hakan och övre läppen. Sedan rouge som jag brukar sätter på mina kinder och dra de till pannan för att få en lätt rodnad. Jag har samma färgs rouge som jag har satt på ögonen för att ge en sammanhängande look. Till sist målar jag läpparna med Essence lipgloss som btw jag rekommenderar starkt. Den doftar (och smakar) så gott, dessutom ger den en härlig naturlig glans som slätar eventuella torra läppar. Till sist sprayar jag setting spray för att få en naturlig look som stannar hela dagen. 

Och VIPS Så är man färdig och ready to go! Brukar inte ta mig längre än 15 mid att göra detta!

Comments