Nordic Girl | Lumene Testad!

Hej! 

Här är "follow up" på testandet av Nordic Girl märkets smink. Jag talade om märket på min youtube kanal om du har missat den kolla!. I videon nämnde jag om att jag skulle testa produkterna och sedan ge min slutliga åsikt på produkterna.
På måndag och tisdag så använde jag endast av Nordic Girls produkter. Som jag nämnt tidigare på bloggen, så jobbar jag på dagis. Detta betyder att sminket får det ultimata testet- hålls det hela dagen? 

På måndagen använde jag cc kräm, ögonbryns penna, mascara, ögonskugga och läppstift av Nordic Girl.
Jag gick för en ganska enkel look, lite ögonskugga och mascara. Cc krämen funkade bra under dagen! 
Mascaran höll också trots att det duggade smått på eftermiddagen när jag stod ute. Den kletade inte över ögonlocket. Läppstiftet var ok, man behöver måla läpparna om några gånger för att färgen ska hållas. Och ögonskuggan...... som ni ser i bilden, den var inte min vän. Jag försökte återskapa ögonsminket från min video och testade andra smink borstar för att få ett bättre resultat. Men detta funkade inte.... 
På tisdagen använde jag samma produkter som på måndagen, men jag hade en annan teknik när jag använde ögonskuggan- tro mej jag ville SÅ MYCKET att den skulle funka för mej!
För ögonen använde jag min bronzer för "vecket" mellan ögonbrynet och ögonlocket, på ögonlocket använde jag den orangea färgen från paletten som ser VIT ut (????). Och på inre delen av ögat har jag applicerat silver färgen från paletten. Detta såg mycket bättre ut än måndagens katastrof. Men tyvärr klarade sig inte ögonskuggan hela dagen. Långsamt spred glitter färgen från ögonen till mina kinder som inte är ändamålsenligt...

Så till slut kommer domen... Vilka produkter jag ger 👍 till och vilka som får👎....

👍
CC  Krämen; SÅ BRA, hölls hela dagen var återfraktande och irriterade inte min hy. Jag fick inga finnar eller orenheter av den. Jag köpte faktist två i lager för jag vet att denna kommer att användas ofta!
Mascaran; Hålls bra på fransarna över dagen, skapar mörkare ögonfransar och mera volym. Tyvärr är den inte så bra på att skilja fransarna som jag skulle vilja- Men jag kommer nog att använda den som vardaglig mascara för den ger ett väldigt naturligt intryck.
Läppstiftet; Ger en snygg och jämn färg, torkar inte ut läpparna och är snyggt skinande på läpparna. Är dock inte lång varig på läpparna och man måste måla om läpparna många gånger om dagen (vilket inte stör mej)
Ögonbryns pennan; Har en bra krämig konsistens, på grund av det så ger den ett naturligt intryck. Jag använde endast pennan på brynen dessa dagar. Fast jag vanligtvis brukar ha ögonbryns gel som jag applicerar efter att jag fyllt brynen. Och konstigt nog saknade jag inte gel för ögonbrynen eftersom pennans konsistens var så bra lite som vax. Min enda kritik för pennan är att den är så tjock så det är svårt att få en skarp och kontrollerad linje. Men Jag kommer nog använda pennan i vardagen eftersom den är en bra vardaglig penna. Och på de dagar jag vill vara riktigt super duper noga med brynen kommer jag använda en annan penna.
👎
Ögonskugga paletten; Jag är sååå besviken på denna produkt! jag testade och önskade att den skulle funka, men nej!. Pigmentet i paletten är för pudrigt och lossar super snabbt från ögat och sprids sedan runt ögat. Glitter färgerna har för stora glitter korn i sig och de är likadana som de matta färgerna-pudrigt värre! Jag rekommenderar paletten åt ingen! Det finns mycket bättre ögonskuggor i samma priskategori- tummen NER
Metall lips; Om du tittar på videon ser du hur glad blir när jag testar deras metalliska liquid lipstick.... Nåja min åsikt ändrades några timmar senare.... Kommentaren kom från min mamma när hon träffa mig och GENAST kommenderade att min läppfärg krackelerar från läpparna. Jag grävde då fram en spegel från väskan och såg att mina vackra röda metall läppar nu hade STORA ränder på sig och färgen smulade bort och en del fanns på min haka! Mitt hjärta brast, jag hade SÅ höga förväntningar på produkten 💔💔

Så som en snabb sammanfattning kan jag berätta att Lumenes Nordic Girl är ett bra märke för dej som vill ha en naturlig look. Det som var intressant är att de produkterna som jag gillar så de är ok men de som jag inte gillar de hatar jag.
Jag kollade på Lumenes hemsida och de har en hel sida listad med vilka produkter av deras vanliga smink är vegan som gjorde mej jätte glad!

Men till slut vill jag säga STOR TUMME UPP för Lumene som kom ut med en 100% vegan smink linje! Dessutom med mänskliga priser (cc krämen var bara 8,90€) Och jag tror att med tiden kommer formulan på vissa produkter ändras för det bättre så jag kommer nog att ha utkik på märket i framtiden. 💕






Comments