2017 i ett nötskal

Jag som många blickar tillbaka på det gångna året, reflekterar och gör mål för 2018. Såklart tänker jag först på de tunga sakerna och ser allt negativt. Men när jag tittar på bilder som har fångat 2017 ser jag de fina och roliga sakerna jag upplevt.
2017 var ett tungt år med mycket arbete men med hårt arbete kom resultat. Året har lärt mig att ta hand om mig själv. Jag ger mej lite mer förlåtelse för att inte alltid nå alla mina mål . Men jag har också lärt mig hur mycket jag kan gå för. Jag kan pressa mej själv och också kräva att jag blir bättre.

Men 2017 var så mycket mer än min personliga utveckling. Här är några bilder på det gångna året.



För det första var året fylld av otroliga konserter. Jag såg mina favorit artister, grät några glädjetårar. Dansade och skrik sjöng med.
Jag var i Göteborg och såg Coldplay, såg både Anderson Paak och Bruno Mars på en kväll första raden (?!) och såklart såg den underbara Frank Ocean.


Men det viktigaste i år har varit dessa underbara individer. Mina vänner som tagit mej igenom alla det bästa och värsta stunderna. Mycket har förändrats flesta har flyttat, börjat studera. Vuxen livet är påväg med stora steg. Det känns skrämmande men ändå bra. Det finns inget som jag inte skulle klara av så länge jag har dessa chicas vid min sida. 

Några stunder har fastnat också på polaroid. Från tidig vår och photoshoot äventyr i Helsingfors till sommar minnen från stranden. Det hoppas jag verkligen att jag kommer göra mera av- ta polaroid bilder. Det skulle vara kanske en grej en bild i månaden? Hmmm....



Jag har skrattat mycket detta år. Jag tror att desto värre allt känns desto bättre känns det att skratta. Det har faktiskt varit viktigt. Att i allt tungt finns något roligt. Och det viktigaste som jag tar med mig från året i att i de värsta stundera, då allt gått fel så kan man alltid skratta efteråt. Allt har något roligt i sig, man ser inte det i stunden bara. Det ska jag komma ihåg till 2018. 

Jag är tycker inte egentligen om att göra nyårs löften för det känns lite konstigt tycker jag. Man ändras och utvecklas inte över en natt. Det tar tid att utvecklas, med tiden blir det mera erfarenheter som sedan formar en. Det viktigaste jag tar med mig är resultat syns inte genast vissa kan först visas mycket senare än man förväntat sig. 

Cheers för ett gott nytt år! 💫 

(ja jag tog saxen i handen och fixade mig den efterlängtade luggen)




Comments