Hemma Spa | Blogmas

Att gå på spa kan vara lyxigt och skön sådär en gång varannat år (om man har råd). Jag har endast en gång upplevt att vara på spa behandling. Men för att vara ärlig är nog hemma spa det bästa på fredagkvällar! Jag brukar ha som veckorutin att varje fredag ha eget hemma spa. Detta har varit det bästa när man haft en tung vecka bakom sig.
Det jag burkar ha på mina spa kvällar är
🌻Fotbad, jag har lugnande som har lavendel, geranium och grapefrukt. Fräsch blommig doft!

🌻Ansikts peeling, nu använder jag Cattier paris clay scrub. Den är super för känslig hy och hyn blir så mjuk!

🌻Ansikts mask, detta applicerar jag efter att jag peelat. Just nu är min favorit Brittish rose av the body shop 

🌻Hårpackning, jag testar lite olika så jag har ingen bestämd just nu. Men jag brukar sätta hårbalsam i håret och låta det vara i håret ca 15-20 min. 

🌻Kropps peeling, den jag använder just nu är coconut body scrub av the body shop

🌻Bassalva, för att hålla mig till kokos doft så använder jag Urtekrams body lotion. Efter både kropps peeling och salva så är också kroppen sammets mjuk.

🌻Ansiktskräm jag är än i jakt efter en perfekt ansiktskräm som är bra för min hy och är vegan. Nu har jag prövat på Mossa skin deffence. Den har havtorn i sig och doftar bra! Jag har använt den en dryg vecka morgon och kväll och är något sådär nöjd med den.



Comments