Julljus i Helsingfors | Blogmas

Ikväll gick jag ut på en promenad för att njuta av julljusen i stan och få frisk vinter luft i lungorna. Det finns ingen snö nu, men julljusen som är uppsatt i stan ger all julstämning jag behöver. Jag tog med mig kameran och satte på mig min varmaste gosigaste vinterjacka från Monki och gick ut. Först gick jag runt på Tomas Marknaden som varje år finns på Senaststorget. Där doftar det kaffe och glögg och säljs allt från silversmycken till små tomtar av trä. Jag brukar sällan köpa nåt därifrån men tycker om att gå där och njuta av stämningen. Sedan gick jag ner mot Esplanaden och såg hur fint det var dekorerat. Och i en av buskarna stack det fram ROSOR i vintern (?) så magiskt. Därifrån gick jag tillbaka till Alexandersgatan och blickade i butikernas fönster. Där så kände jag hur kylan småningom trängde igenom mina fingrar. Så jag gick in på ett supermysig cafe och beställde kakao som var såsåsåsåsååååå god 💕 Om du inte än har varit och tittat på ljusen så rekommenderar jag att gå ut och ta med en vän för att tillsammans uppleva julljus i vintermörkret.















Comments

Post a Comment