Sista minuten julkappar | Blogmas

TRE DAGAR TILL JUL HJÄLP, OCH JAG HAR INTE NÅGRA JULKLAPPAR ATT GE!? 
Don't worry I got you!
Här är några sista minuten julklappar som inte är dyra eller svåra att göra/köpa!
1. Fotbad salt, hur du gör det finns i tidigare inlägg. Enkelt att göra och en bra gåva att få i vintermörkret. Denna kan förvaras i en burk som på bilden (från Ikea) eller en före detta pastasås burk.
2. En gel ögonmask, den är bäst när man kan ha den i kylskåpet så är det bara att ta fram den när man har trötta ögon efter en lång dag. Det bästa med denna modellen är att det finns hål för ögonen så man kan njuta av sin favorit serie medan man varvar ner.
3. Ett nyckelband av pärlor. Det man behöver för att laga detta är pärlor, gummiband och ett kroklås. Det är så kul att göra dessa!
4. Kryddor för special kaffe. Jag älskar att göra mitt egna special kaffe hemma! Speciellt vid helger när man kan lyxa till det smått. Då brukar jag ha en egen kryddblandning som jag sätter till i filtret när jag brygger kaffet. Du kan sedan förvara kryddblandningen i en liten glasburk t.ex en tvättad barn matburk. Burken på bilden är dock köpt från Flying Tiger kostade ca. 1€.
Denna kryddblandning innehåller;
1 msk mald kanel
1/2 msk torkad mald ingefära
1/2 tsk mald muskot
1/2 tsk mald kryddpeppar
1 tsk kardemumma 

5. Köp av personens favorit choklad eller karkki och köp mycket typ 10 plattor favorit chokladen eller så. Jag garanterar att personen i fråga blir glad! 

Jag garanterar att alla dessa gåvor skulle uppskattas! Om inte du har brist på gåvor för andra så rekommenderar jag dig att göra en liten av dessa och paketera åt dig själv! 

Comments