Vegan mums mums | Blogmas

En fördom kring veganer är att man inte äter chips eller ohälsosamt.... Jag kan säga er att det inte är så. Det finns mycket ohälsosamt som är vegan, som godis och choklad. Inte för att nämna chips.
Men eftersom julen snart är här så tänkte jag dela med mig av mina favorit godisar och choklad.
Som jag nämnde i inlägget 20 saker du inte visste om Vegonista, så gillar jag inte godis.
Dock finns det små undantag. Fazer har super goda godis som är både gelatinfria och vegan! WOO!
Mina favoriter är tutti frutti, som är ett slags frukt godis som har tropiska frukters smaker. Så fräsch smak och goda. Sedan finns det också en sur version av tutti frutti som är så goooood. Den är perfekt syrlig, inte så att man får sur på tungan men just så att man blir vattnig i munnen av det. mmmmmm....

En annan favorit är choklad! Jag älskar choke och kan äta hur mycket som helst. Dock var det svårt att hitta choklad som var just så krämig som "vanlig" är. MEN ichoc har den BÄSTA vegan chokladen med många olika smaker. På bilden har jag mina favoriter; vitchoklad med vanilj, hasselns mjölkchoklad, apelsin choklad, mjölkchoklad med kex och sist min absoluta favorit vitchoklad med nougat! 

Dessa har jag hittat helt i vanlig mat affär. Dock kan ichoc vara svårare att hitta. Men alla smaker finns iallafall på ekolo! Rekommenderar att gå och köpa en platta !

Comments

  1. Our motto is to never compromise on taste and sustainability! We want our customers to be able to indulge in delicious chocolate with a good conscience.

    For more information visit here : Vegansk Choklad

    ReplyDelete

Post a Comment