Senast i hörlurarna Januari

Nytt år ny musik i lurarna! Eller ny och ny inte egentligen om man tittar på release datumen, men ny för mig. Jag tänkte att jag skulle börja med en serie senast i hörlurarna här på bloggen där jag varje månad delar med mig ett urval av sångerna jag lyssnar på nu.
Dispare Youth av Santigold, är en gammal goding för mig lyssnade på den så mycket när den släpptes. Hörde den en dag i Monki och blev återigen förälskad i sången. 
May I have this dance av Francis and the Lights får mig att längta till 90's pop musik vet inte varför tror det är sättet sången är mixad. Blir bara glad av den.
Finesse (Remix) av Bruno Mars ft. Cardi B, om du letat efter en sång som tar en tillbaka till serien Fresh prince of Bel Air här har du den. Old school 90's hip hop RnB med en modern twist.

Honey av 070 Shake, får mig i en slags trans med den catchiga melodin och hjärtkrossande texten. 
Heartbreak Diet av Sälen, är direkt motsats till Honey den är ett mittfinger åt de som krossat ens hjärta. Så bra pop sång med en bubbelgum musik med syrlig text. 
Falling av Vera ft. Okay Kaya, har mig hooked över den innovativa produktion älskar allt med den. 
Wifi av Oskar Lindros, har en text som sätter en att tänka på ens liv medan musiken inger hopp. Älskar älskar älskar Oskar Lindros album rekommenderar att du checkar Väntar på en Ängel. Andra favoriter från albumet är Oavsett, GeGeGe, Överallt och Bäst. 




Strangers av Sigrid moody elektronisk pop som får mig att dansa what else can I say det är en bra sång.
Liability (demo) av Tove Styrke, en underbar cover på Lordes sång med en produktion som jag saknade i original versionen. 



Comments