Senast i hörlurarna Mars

Kan någon förklara åt mig varför månaderna bara flyger iväg!!? Det är redan mars, och det måste ju betyda att det snart blir vår!!!! Jag har gjort en vår spellista för att skynda på våren, kanske det skulle hjälpa smälta snön... (den heter jagskasmältasnönförnublirdetvår) Min vår spellista innehåller mest 80's syntpop och 90's RnB musik - det bästa. Men för övrigt så har jag gjort månadens spellista och den innehåller bla dessa låtar;
Weekend (funk Remix Calvin Harris)- SZA här har vi funk pop med bästa sångerskan SZA älskar denna som är som har nästan en släpig beat med bra melodi.
Dance you off- Benjamin Ingrosso melodifestivalen är slut och vinnaren är Benjamin!Årets låtar i mello var så bra, men denna är min absoluta favorit. Den är mycket lik Shawn Mendes sång Attention. Den har i refrängen en tydlig bas med trummor. ÄLSKAR
Happy (with or without you)- Maxine Ashley en modern Amy Winehouse som har en underbar sång som är bluesig och har stråkarrangemang. 
Even if I'm loud doesn't mean I'm talking to you- Tove Styrke aaaaaaah här har vi en kaxig låt med skrikiga gitarrer och som får mig att försöka skrika med i den snabba texten. OCH jag fick veta denna vecka att jag kommer se henne i sammanband med Katy Perrys gig i Stockholm woooo!

Jag kommer (mast up international ft Kakan Hermansson)- Veronica Maggio Denna version är bubblande av vårskriks glädje, och har gett nytt liv till Veronicas låt. 
Redemption (with Babes Wodumo)- Zachari afropop möter amerikansk RnB varning när du börjar dansa till denna kommer du inte kunna sluta.
Tålamod-Mwuana En till dansant sång som är sååå feelgood!

The good side- Troye Sivan Denna sång ger mig gåshud och en känsla av lycka. Sången är avskalad och så vacker allt från texten till gitarr kompet som tar mina tankar till kluckande vågor. 
Me and Michael- MGMT 80's synt pop? YES. MGMT släppte sitt nya album och de är starkt inspirerad av 80-talets pop. Denna sång är så feelgood och är en perfekt sång att dansa in sommaren med.
Can't pin me down- Marina and the Diamonds Vet inte varför, men jag har först nu upptäckt hennes musik!? (var har jag varit undrar jag....) Denna är en såååå bra sång om att inte vilja bli definierad av andra, älskar budskapet och musiken. 

Comments