Nyaste från Essence

För ett tag sedan var jag i Tokmanni och hittade de nyaste härligheterna från Essence cosmetics. Och såklart köpte jag dem.... Nu har det gått en tid sedan de blev köpta och sedan dess har jag använt dem och är färdig för att berätta min åsikt.

Holo wow- dewy lip shine. Finns i många härliga färger Jag valde dessa två. De är läppglans med glitter i. Jag har parat dessa med matta läppstift för att göra dem glossy. Dock är dessa sådana gloss som man känner att är på läpparna. (stör inte mej) Glittret är i vissa ljus rosa men annars ser de väldigt glossy ut. 
Smoothy gloss-sweet peach. Denna är i en neutral färg, super high glossy och dofta som persika. Älskar denna. Jag har den alltid i väskan och applicerar på mina torra läppar. Denna har också funkat bra på matt läppstift.
Colour boost- vinylicious. Underbar färg som är super täckande på läpparna. Denna har jag också alltid i väskan - just in case jag vill ha lite glossy läppar. Det enda som jag inte gillar är lukten/smaken -> gammal popcorn ??
Stay 6h true- lipliner. Läpp penna som är i en perfekt neutral färg. Rekommenderar den är krämig och perfekt till alla läppstift som en bra bas. Eller som jag har haft läpp pennan och sedan smoothie gloss på.

Glow to go- highlighter palette. Ni skulle tro att jag har tillräckligt highlighters? ALDRIG haha!. Denna underbara palett har en fantastisk mix av highlight nyanser. Allt från vit baserade till gyllen tonade till rosé. Har använt denna också på ögonlocket. Rekommenderar!!

Bronzer brush Denna har jag använt till puder, inte så mycket för bronser helt enkelt för att den är ganska liten till storleken. Men den har varit bra för att pudra mindre ställen och för att vara mera specifik med pudret- ex under ögonen. 
Make up buffer brush  har jag haft i min lilla väska med mig tillsammans med puder, den är ganska tät som pensel. Gillade inte att använda den på hela ansiktet men den är bra som en touch up pensel att ha med sig.
Flat contouring brush Denna har jag inte använt faktiskt än, men jag tycker att den också är lite för liten. Men säkert bra att ha på språng med sig.
Smudging brush har funkat bra som en pensel att smudga ut ex kajal på ögonen för att få extra sotig look.

Million nude faces ALLTSÅ. JAG. ÄLSKAR. DENNA. Om du inte har så mycket pengar och röra dig med när du köper smink. Och drömmer om bra och pigmenterad ögonskugga. HÄR ÄR DEN. Den är så underbaaaaaar jag älskar färg skalan. Paketeringen med ansiktena är söt, men själva paletten känns väldigt lätt och lite billig. MEN det gör inget för ögonskuggan är sååååååå bra. Om det är något du ska köpa så är det denna. Om jag minns rätt var denna ca 5€? 

Comments